Žurnalistė jaučiasi valstybės apgauta, arba Apie mokesčius, kurie kertasi su logika…

Virginija Grigaliūnienė, LŽS Kauno apskrities skyriaus valdybos narė

Susitikau su seniai matyta vilniete kolege, buvusia bendradarbe – kaip tokia proga neišgersi puodelio kavos! Sėdime Laisvės alėjos kavinukėje, šnekučiuojamės, gurkšnodamos kavytę, ir pasakojamės, kaip kuri laikomės. Kolegė, deja, džiaugsmu netrykšta. Kas gi nutiko? Pasirodo, visai neseniai ji savo automobilį padovanojo dukrai ir, nepatikėsite, privalėjo suploti kone 100 Eurų taršos mokestį! Nesvarbu, kad tasai automobilis jau seniausiai rieda Lietuvos keliais – REGITROJE jai esą paaiškino, kad taip numato įstatymas.

Tuo negalėjau patikėti ir aš – juk buvo deklaruojama, kad taršos mokesčiu bus „apibilietuojami“ tik naujai į Lietuvą įvežti ir registruojami automobiliai! Dabar gi labai panašu į tai, kad valstybė (o jei tiksliau – tokį įstatymą sukurpę parlamentarai!) išties plėšikauja vidury baltos dienos! Kreipiausi į REGITROS atstovą Vilniuje. Ir štai ką sužinojau.

„Regitra“ registracijos mokestį administruoja remdamasi Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymu, kuris numato, kad mokestis taikomas tik lengviesiems automobiliams, kai jų nustatomo CO2 kiekis viršija 130 g/km. Jį reikia sumokėti registruojant automobilį pirmą kartą, t. y. kai norima įregistruoti naują ar iš užsienio įvežtą automobilį. Taip pat visais atvejais, kai keičiasi automobilio valdytojas.

Įstatymų leidėjas yra numatęs tam tikras išimtis, kai mokesčio mokėti nereikia. Jis nėra taikomas automobilių paveldėjimo atvejais, taip pat transporto priemonėms, kuriose yra sumontuota neįgaliesiems skirta įranga, laikinai registruojamoms (iki mėnesio) iš Lietuvos išvežamoms transporto priemonėms bei istoriniams automobiliams, kuriems yra išduoti istoriniai numerio ženklai. Mokesčio mokėti nereikia ir už tuos registruojamus automobilius, kurių valdytojai nesikeičia. Pavyzdžiui: išsimokėjus lizingą (automobilio registravimo terminui nepasibaigus), keičiant asmens pavardę, užsisakant registracijos liudijimo dublikatą vietoj prarasto ar sugadinto, keičiant tik numerio ženklus ir pan.

Tuo metu kalbant konkrečiai apie automobilių dovanojimo atvejus, jiems įstatyme išimties nėra numatyta. Jei transporto priemonę gavęs asmuo nori su ja dalyvauti viešajame eisme, jis ją turi įregistruoti savo vardu. Tokiu atveju keičiasi automobilio valdytojas, todėl registracijos mokestį sumokėti reikia, jei automobilio CO2 viršija 130 g/km.

Taigi mielą kolegę, ne savo noru palengvinusią savo piniginę, beliko tik užjausti…

V. Grigaliūnienės asociatyvi nuotrauka